Ela na paiksoume

Ela na paiksoume

Ekdromi sto MesologgiΜεσολόγγι! Χαρά της Ιστορίας,
Γη επαγγελμένη.
Η θύμιση, άχρονη, μπροστά σου
Θα γονατίζει.

(Κωστής Παλαμάς)

Στις 28 και 29 Μαΐου πραγματοποιήθηκε διήμερη εκδρομή του Συλλόγου Αργιθεατών Τρικάλων.

Σ’ ένα κατάμεστο λεωφορείο με πενήντα άτομα, μέλη και φίλοι του Συλλόγου με σύμμαχο τον καιρό ξεκίνησαν για τον προορισμό τους.

Η πρώτη στάση στη Λαμία για πρωινό καφέ, προσφέροντας οι κυρίες της εκδρομής πλούσια σπιτικά εδέσματα.

Δεύτερη στάση στο όμορφο Γαλαξίδι, συνέχεια της πορείας μας φτάσαμε στην Ναύπακτο, όπου εκεί φάγαμε το φρέσκο ψάρι, αγναντεύοντας τη θάλασσα.

Στη συνέχεια μετά το φαγητό, επισκεφθήκαμε τη γέφυρα ΡΙΟΥ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ όπου φωτογραφηθήκαμε.

Συνεχίζοντας το ταξίδι μας φτάσαμε στο Μεσολόγγι το απόγευμα. Αφού τακτοποιηθήκαμε ωραία και ομαλά στο ξενοδοχείο, ξεκινήσαμε την πρώτη ξενάγηση στον ‘’ΚΗΠΟ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ’’, στο κοιμητήριο των πεσόντων στις πολιορκίες και στην Έξοδο. Στο Ηρώων βρίσκονται οι τάφοι των αγωνιστών του Μάρκου Μπότσαρη κ.λπ.

Ο Μάρκος Μπότσαρης, ήρωας της πρώτης πολιορκίας του Μεσολογγίου σκοτώθηκε το 1823 και σε ηλικία 37 ετών.

Η ξενάγηση έγινε από έναν καταρτισμένο ξεναγό, που μας προκάλεσε συγκίνηση με τα λεγόμενά του από την ιστορία του Μεσολογγίου.

Για πρώτη φορά όλοι οι εκδρομείς ήταν άφωνοι προσεκτικοί με αυτά που άκουγαν από την ιστορία του Μεσολογγίου.

Αφού τελείωσε η ξενάγηση στον ΚΗΠΟ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ μαζί με τον ξεναγό επισκεφθήκαμε τη λιμνοθάλασσα. Ο αέρας της, ο ελαφρύς φλοίσβος των κυμάτων της οι ιστορικές αναμνήσεις της…. το αλάτι και τα ψάρια της αποτελούν αξία, είναι ο χρυσός τον οποίο συμβολίζουν οι ωραίες δύσεις της λιμνοθαλάσσης.

Επιστρέφοντας στο ξενοδοχείο όλοι οι εκδρομείς δώσαμε ραντεβού για νυκτερινή διασκέδαση. Σ΄ ένα κεντράκι με μεγάλο και καταπράσινο κήπο φάγαμε, ήπιαμε και χορέψαμε με τα δικά μας παραδοσιακά τραγούδια.

Την άλλη μέρα το πρωί αφού πήραμε το πρωινό μας, μαζί με τον ξεναγό μας επισκεφθήκαμε την ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ (Μουσείο Ιστορίας και Τέχνης),που περιέχει σπάνιους πίνακες και ιστορικά ντοκουμέντα.

Υπάρχουν πίνακες μεγάλων Ελλήνων και ξένων ζωγράφων με θέματα γύρω από την Έξοδο. Υπάρχει ακόμη η εικόνα της Εξόδου με ολοκέντητο σκέπαστρο που μεταφέρουν την πομπή τη νύχτα του Λαζάρου. Η Έξοδος αποφασίστηκε σαν έσχατη λύση πριν από το θάνατο.

Από τους γνωστότερους πίνακες του Μουσείου, μια Μεσολογγίτισσα, την ώρα του χαμού και στο τελευταίο σκαλοπάτι της απόγνωσης, σκοτώνει το παιδί της και ετοιμάζεται να σκοτωθεί κι’ εκείνη.

Περάσαμε από το Μουσείο Κωστή Παλαμά, όπου έζησε ο εξάχρονος Κωστάκης με την οικογένεια του θείου του, αφού έχασε και τους δύο γονείς του . Περάσαμε από το Μουσείο Τρικούπη στο σπίτι αυτό γεννήθηκε και έζησε ο Ιστορικός, ποιητής, πολιτικός και πρώτος Πρωθυπουργός της Ελλάδος, Σπυρίδων Τρικούπης.

Περάσαμε από την “οικία Βάλβη” ο Ζηνόβιος και ο Δημήτριος Βάλβης διετέλεσαν και οι δύο Πρωθυπουργοί οικία δωρίθηκε στο Δήμο Μεσολογγίου.

Περάσαμε από το Δημαρχείο..στο σπίτι αυτό έζησε η οικογένεια του Ιωάννη Τρικούπη. Σήμερα είναι το Δημαρχείο της πόλης.

Ο ξεναγός μας μίλησε για το μικρό νησί της Κλείσοβας με την εκκλησία της Αγίας Τριάδας, για το νησάκι Τουρλίδα, για το Βασιλάδι, για τις δύο αλυκές, για τα Ιαματικά λουτρά. Το πυκνό σε αλάτι και ιώδιο νερό της λιμνοθάλασσας, καθώς και η λάσπη του βυθού της, έχουν μεγάλες θεραπευτικές ικανότητες.

Συνεχίζοντας την ξενάγηση ο ξεναγός μας μίλησε για τη μεγάλη γιορτή που γίνεται το βράδυ του Λαζάρου, παρέλαση-Μνημόσυνο, μοναδική στον κόσμο, ξεκίνησε από τους συγγενείς των πεσόντων με αναμμένα κεριά και λιβανιστήρια, μαζί με τη νεολαία-ντυμένοι με τοπικές ενδυμασίες, γίνεται με βήμα αργό σε ένδειξη πένθους.

Τέλος η ξενάγηση. Πήραμε το δρόμο της επιστροφής, σταθμός η πανέμορφη Λευκάδα. Επίσκεψη στο μοναστήρι “Παναγίας Φανερωμένης”.Εκεί ο ηγούμενος της Μονής μας ενημέρωσε για την ιστορία του Μοναστηριού.

Κατεβήκαμε στην παραλία της Λευκάδας, όπου γευτήκαμε το φρέσκο ψάρι. Βόλτα στην πόλη της Λευκάδας. Αναχώρηση για Τρίκαλα με ενδιάμεσες στάσεις και η τελευταία στάση στο Μέτσοβο.

Οι εκδρομείς φορτωμένοι με πλούσιες εντυπώσεις, έδωσαν συγχαρητήρια στους διοργανωτές της εκδρομής. Ήταν μια πετυχημένη-Μορφωτική-ψυχαγωγική και προσκυνηματική εκδρομή.

Στην επιτυχία συνέβαλε η καλή οδήγηση του οδηγού Δημήτρη, η αθρόα προσέλευση των μελών και φίλων, ο τοπικός τύπος που πάντα ενημερώνει τα μέλη για τις εκδηλώσεις του Συλλόγου και η άψογη διοργάνωση της εκδρομής από την πρόεδρο του Συλλόγου κ. Έλλη Τσιρογιάννη. Όλα ήταν τέλεια, όλα ήταν μελετημένα, ήταν μια ανεπανάληπτη υπέροχη εκδρομή.

Η πρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ που παρευρέθηκαν στην εκδρομή η Γεωργία Σβεντζούρη, η Κωτή Παναγιώτα και η Νίτσα Χάτου ευχαρίστησαν τους εκδρομείς για τη συμμετοχή τους, έδωσαν ραντεβού στο Παναργιθεάτικο Αντάμωμα 2016 των Αργιθεατών που θα πραγματοποιηθεί στον Άγιο Νικόλαο Βλασίου Αργιθέας και τους ευχήθηκαν ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ !!!