Όσοι αδιαφορούν για τα κοινά είναι καταδικασμένοι να εξουσιάζονται πάντα από ανθρώπους κατώτερούς τους.
Πλάτων 427-347 π.χ.
Να γνωρίζουν όποιες και όποιοι με τα βιβλία τους και τις συγγραφές τους πως, ότι και να γράψουν, δεν μπορούν να αλλοιώσουν τα γεγονότα..... Δεν μπορούν να αποδομήσουν την Ιστορία του Έθνους μας, να απο-ελληνοποιήσουν το Λαό μας και ιδίως τα παιδιά μας στην κατεύθυνση των ιδεολογικών τους ανατροφών και διατροφών ή στην κατεύθυνση της παγκοσμιοποίησης. Μ. Παπαδημητρίου
Υπάρχουν τέσσερα πράγματα που κανείς μας δεν μπορεί να ανακτήσει.
Η πέτρα… αφού ριχθεί. Η λέξη… αφού ειπωθεί.
Η ευκαιρία… αφού χαθεί. Ο χρόνος… αφού περάσει.
Σε μια εποχή καθολικής εξαπάτησης, το να λες την αλήθεια είναι μια επαναστατική πράξη!
Η φράση αποδίδεται από πολλούς στον George Orwell, αμφισβητείται όμως αυτή η απόδοση
Επανάληψις, μήτηρ πάσης μαθήσεως Αρχαίο Ελληνικό ρητό
Ενίοτε δε, είναι μήτηρ "βαρεμάρας" και... "εκνευρισμού" Κ. Τ.
----------
Η ορθή σκέψη χάνει τη δύναμή και το κύρος της, αν την επαναλαμβάνεις πολύ συχνά" Αντρέ Μωρουά
Της αγιογράφου, κριτικού βιβλίου-τέχνης Μαριλένας Φωκά (ΜΑ)
Η Σαπφώ ή Ψαπφώ όπως απεικονίζεται σε νομίσματα που κυκλοφόρησαν μετά τον θάνατό της, δεν είναι η μόνη ποιήτρια της αρχαιότητας αλλά σίγουρα είναι η πιο σημαντική. Γεννήθηκε στην Ερεσό αλλά μεγάλωσε στη Λέσβο. Ήταν αριστοκρατικής καταγωγής. Εξορίστηκε κατά τη διάρκεια πολιτικών αναταραχών στο νησί της. Είχε τρία αδέλφια, τον Λάρυχο, τον Χάραξο και τον Ευρύγιο ενώ γονείς της ήταν οι Σκαμανδρώνυμος και Κλείδα. Ήταν παντρεμένη με τον πλούσιο Κερκύλα από την Άνδρο. Η Σαπφώ είναι η πρώτη που
Μια ποιητική συλλογή της Αφροδίτης Σάρδη με ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα και μυθολογικά αρχέτυπα
Της αγιογράφου, κριτικού βιβλίου-τέχνης Μαριλένας Φωκά (ΜΑ)
Η ποιητική συλλογή της Αφροδίτης Σάρδη ΑΡΚΕΙ ΜΙΑ ΣΠΙΘΑ περιλαμβάνει ποιήματα με κεντρικό άξονα τον άνθρωπο. Με καθημερινούς επικοινωνιακούς κώδικες η ποιήτρια εκφράζει τους εσωτερικούς της προβληματισμούς και ανησυχίες και αναδεικνύει τις προβληματικές των σύγχρονων κοινωνιών. Αρνούμενη να συμβιβαστεί με τις αντιξοότητες και το αδιέξοδο βρίσκει καταφύγιο στις μικρές χαρές της ζωής που συχνά έχουν υποτιμηθεί.
Η ποιητική συλλογή του Κώστα Ευαγγελάτου «Η Ελεγεία των Εκβατάνων», εκ. Απόπειρα, με ξάφνιασε ευχάριστα. Είναι τόσο δυνατή η ποίηση του, τόσο αποστομωτικά ειλικρινής, τόσο αληθινή. Η ποιητική του έκφραση, που θα προσεγγίσουμε, αποτελεί άλλη μια ευαίσθητη πτυχή της καλλιτεχνικής υπόστασης του. Ποίηση με πυκνά και μεστά νοήματα, με έντονο ρυθμό, εντονότατες εικόνες, βαθύτατη ενδοσκόπηση, εκφραστικότατα μηνύματα και μέτρο όπως και τα εικαστικά έργα του που προσφέρουν ψυχική ανάταση.
Ας ξεκινήσουμε από την επιλογή του τίτλου προσπαθώντας να αντιληφθούμε τι ώθησε τον καλλιτέχνη σε αυτή την διαδρομή.
Ο «υβριδικός λόγος» του Λεόντιου Πετμεζά, η υπαρξιακή αγωνία του μετα-ανθρώπου, η εικαστική και ποιητική απόδοσή της «Εσώκλειστης Άνοιξης» και η «αποστασίωση» του Γεωργίου Μπαμπινιώτη!
Της αγιογράφου - κριτικού βιβλίου Μαριλένας Φωκά (ΜΑ)
Εν μέσω πανδημίας ο πνευματικός κόσμος της Ελλάδας ανταποκρίθηκε γόνιμα μέσω της τέχνης και των γραμμάτων για να καταγράψει και να νοηματοδοτήσει την παρούσα πρωτόγνωρη εμπειρία της πανδημίας που μαστίζει την ανθρωπότητα.
ΟΡΑΤΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑΣ
Πόρτες συνείδησης παλιές, βαριές και ασήκωτες με αποκλίσεις, ερμητικά κλειστές με συχνές δονήσεις αναφωνούν μεθοδικά:
Τον 5ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ποίησης οργανώνει η Βιβλιοθήκη Σπάρτου Αιτωλοακαρνανίας.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή, αποστέλλοντας (3) τρία ποιήματα, (ελεύθερο θέμα), που δεν έχουν εκδοθεί σε ποιητική συλλογή, (σε έντυπο ή ηλεκτρονικό μέσο, σε (4) τέσσερα αντίτυπα, μέσα σε φάκελο σφραγισμένο, αποκλειστικά υπογεγραμμένα με ψευδώνυμο. Στον ίδιο φάκελο, να περιέχεται μικρότερος φάκελος, επίσης σφραγισμένος, με τα πραγματικά στοιχεία του διαγωνιζόμενου: ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο επικοινωνίας, διεύθυνση, Τ.Κ. και ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail).
Το νέο τομώδες ποιητικό ημερολόγιο, 390 σελίδων, κυκλοφορεί για εικοστή πέμπτη χρονιά, με επιμέλεια - ανθολόγηση του εκδότη, δημοσιογράφου και ποιητή και πνευματικού ανθρώπου Γιάννη Κορίδη.
Η καλλιτεχνική επιμέλειά του έγινε από τον Δημήτρη Κουρκούτη.
Το εξώφυλλο και το εσωτερικό της πολυτελούς έκδοσης κοσμούν συλλήψεις του εικαστικού Σαράντη Καραβούζη.
Στον πρόλογο υπάρχει κείμενο με αναφορά στην ποίηση από τον δημοσιογράφο, λογοτέχνη, κριτικό Μπάμπη Δ. Κλάρα.
Δύο ποιήματα της Θεοδώρας Τσιτσιπά, για τη φθορά, την απώλεια και την παροδικότητα των πραγμάτων και της ανθρώπινης ζωής
Δυο ποιήματά της δίνει στη δημοσιότητα η ποιήτρια Θεοδώρα Τσιτσιπά, που έγραψε κατά τη διάρκεια της ασθένειας του πατέρα της Βασίλη Τσιτσιπά, ο οποίος “έφυγε” την Τρίτη, 9 Ιουλίου, 2019. Οι τίτλοι των ποιημάτων είναι: “Το σακατεμένο εγώ που κείτεται στα άσπρα σεντόνια” και “Όλο μου φεύγεις!...”
Η ποιήτρια δηλώνει σχετικά. “Τα ποιήματα αυτά, πέρα από προσωπική έκφραση συναισθημάτων, αγάπης, πόνου και οδύνης μπροστά στο φαινόμενο της φθοράς, της
Τον 4ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ποίησης οργανώνει η Βιβλιοθήκη Σπάρτου Αιτωλοακαρνανίας
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή, αποστέλλοντας (3) τρία ποιήματα (ελεύθερο θέμα), που δεν έχουν εκδοθεί σε ποιητική συλλογή (σε έντυπο ή ηλεκτρονικό μέσο) και ΔΕΝ έχουν σταλεί σε άλλον διαγωνισμό, σε (4) τέσσερα αντίτυπα, μέσα σε φάκελο σφραγισμένο, αποκλειστικά υπογεγραμμένα με ψευδώνυμο. Στον ίδιο φάκελο, να περιέχεται μικρότερος φάκελος, επίσης σφραγισμένος, με τα πραγματικά στοιχεία του διαγωνιζόμενου: ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο επικοινωνίας, διεύθυνση, Τ. Κ. και ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail).
Συμμετοχή της Θεοδώρας Τσιτσιπά σε συλλεκτική ποιητική έκδοση
Με ένα ποίημα, με τίτλο «Το ποτήρι κοιμήθηκε μαζί σου», το οποίο αποτελεί εξαιρετικό δείγμα συμβολικής και μοντέρνας γραφής, συμμετέχει η Καρδιτσιώτισσα, Θεοδώρα Τσιτσιπά, στη συλλογική έκδοση ποιημάτων «Ανθολόγιο ποίησης», που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Καλλιγράφος.