Επανάληψις, μήτηρ πάσης μαθήσεως Αρχαίο Ελληνικό ρητό
Ενίοτε δε, είναι μήτηρ "βαρεμάρας" και... "εκνευρισμού" Κ. Τ.
----------
Η ορθή σκέψη χάνει τη δύναμή και το κύρος της, αν την επαναλαμβάνεις πολύ συχνά" Αντρέ Μωρουά
Υπάρχουν τέσσερα πράγματα που κανείς μας δεν μπορεί να ανακτήσει.
Η πέτρα… αφού ριχθεί. Η λέξη… αφού ειπωθεί.
Η ευκαιρία… αφού χαθεί. Ο χρόνος… αφού περάσει.
Όσοι αδιαφορούν για τα κοινά είναι καταδικασμένοι να εξουσιάζονται πάντα από ανθρώπους κατώτερούς τους.
Πλάτων 427-347 π.χ.
Σε μια εποχή καθολικής εξαπάτησης, το να λες την αλήθεια είναι μια επαναστατική πράξη!
Η φράση αποδίδεται από πολλούς στον George Orwell, αμφισβητείται όμως αυτή η απόδοση
Να γνωρίζουν όποιες και όποιοι με τα βιβλία τους και τις συγγραφές τους πως, ότι και να γράψουν, δεν μπορούν να αλλοιώσουν τα γεγονότα..... Δεν μπορούν να αποδομήσουν την Ιστορία του Έθνους μας, να απο-ελληνοποιήσουν το Λαό μας και ιδίως τα παιδιά μας στην κατεύθυνση των ιδεολογικών τους ανατροφών και διατροφών ή στην κατεύθυνση της παγκοσμιοποίησης. Μ. Παπαδημητρίου
Ποιητική συλλογή «ΣΥΣΤΟΙΧΙΕΣ ΤΗΣ ΑΥΡΙΑΝΗΣ ΕΞΟΡΙΑΣ» του Λεόντιου Πετμεζά
Λεπτομέρειες
ΕΞΟΡΙΑ είναι η έξοδος από το ευ ζην, το βίαιο πέρασμα και η διαμονή σε μέρη αδροσιάς. Ο τόπος όπου δοκιμάζονται οι ανθρώπινες ψυχές..... (Λεόντιος Πετμεζάς)
Ένα νέο βιβλίο μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Athletis.gr το οποίο είχα την χαρά να προσεγγίσω κριτικά και να εικονογραφήσω. Ουσιαστικό, καταγγελτικό, προφητικό μας αποκαλύπτει την μοναδική ποιητική γραφή του Λεόντιου Πετμεζά που έχει αφήσει το στίγμα του στον χώρο της εικαστικής τέχνης και όχι μόνο.
O συγγραφέας του καταγράφει την πραγματικότητα από την σκοπιά του πολιτικού επιστήμονα, του κριτικού - ιστορικού - θεωρητικού και επιμελητή τέχνης, του
Δ. Παπακώστας: Της Πίνδου τα φθινόπωρα και οι χειμώνες πάντα μας ταξιδεύουν…
Λεπτομέρειες
Τις πληγές μου τις λέω μνήμες.
Έτσι αιμορραγούν λιγότερο.
.[Ιουλία Δ. Αγοράστη - γεννήθηκε Γρεβενά - Νομικός - από το βιβλίο της: “Συνειρμοί και χρώματα” - Νοε 2021]
Μνήμες
Κατοχή, εμφύλιος, μικρή πόλη της Πίνδου, το σχολείο καμμένο, οι δάσκαλοι φευγάτοι, τα παιδιά όλων των ηλικιών καθισμένα στα στασίδια της Εκκλησίας. …πίνακας δεν υπάρχει, όλα φωναχτά, όλα προφορικά. Πρώτη χορωδία της ζωής μας η προπαίδεια, ποιός να φωνάξει δυνατότερα, ποιός να ξεχωρίσει….
….και τώρα που τα χρόνια βαραίνουν στην πλάτη μας, απορώ πως οι άνθρωποι θεωρούν κολακευτικό να θυμίζουν σε κάποιον πόσο γερός, λεβέντης και όμορφος
Της αγιογράφου, κριτικού βιβλίου-τέχνης Μαριλένας Φωκά (ΜΑ)
«Ο ταπεινός Ρωμανός» όπως αναφέρεται για τον εαυτό του ο υμνογράφος Ρωμανός ο Μελωδός (4ος μ.Χ. αι.) είναι ο δημιουργός του κοντακίου Ο ΘΡΗΝΟΣΤΟΥ ΑΔΑΜ που ψέλνεται στην εκκλησία την Κυριακή των Βαῒων. Το συγκεκριμένο κοντάκιο είναι μια «έμπρακτη απάντηση στον Θρήνο του Αδάμ» που διώχνεται από τον Παράδεισο και αντιπαραβάλλεται σε ένταση με τον Θρήνο της Θεοτόκου για τα Πάθη Του Υιού της που τα βιώνει εξαιτίας του Αδάμ. Το εν λόγω κοντάκιο που θεωρείται ένα κορυφαίο λογοτεχνικό δείγμα των βυζαντινών χρόνων βρίθει θεολογικών αληθειών και άκρατου λυρισμού. Στο Προοίμιο, η Παναγία αντικρίζει τον
Με την ευκαιρία του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ποίησης (21 Μαρτίου) η Αργιθεάτισσα, Σωτηρία Τσέλιου - Παππά, χαρίζει στους απανταχού Αργιθεάτες και όχι μόνο ένα όμορφο ποίημα για την Αργιθέα.
Με τις «εικόνες» ζωγραφισμένες με λόγια μας κάνει να ζήσουμε νοερά ή να γνωρίσουμε αυτή την «καθαρή Γή» με τα πανύψηλα δέντρα, ποτάμια και ρυάκια να «χαμογελούν στον ήλιο».
Με το ποίημά της η Σωτηρία βοηθά τις αισθήσεις μας να νοιώσουν τον αέρα της Αργιθέας!
Από το ατομικό στοιχείο της ελληνιστικής εποχής στην σχέση με την αστροφυσική και την διπλωματία!
Της αγιογράφου, κριτικού βιβλίου-τέχνης Μαριλένας Φωκά (ΜΑ)
Μα όταν εσύ, βασίλισσα, κοιτάζοντας τ' αστέρια λατρεία στην Αφροδίτη θα προσφέρεις με λαμπάδες και με σπονδές μυρωδικών για μέ που ήμουν δική σου, χωρίς φειδώ τα δώρα σου νά 'ναι παρακαλώ. Τί θέλω εγώ στους ουρανούς; Μαλλί της Βερενίκης πάλι ας γίνω, και ο Ωρίων ας πάει να λάμπει πλάι στον Υδροχόο.
Κυκλοφορεί το νέο ποιητικό ημερολόγιο 2021 των εκδόσεων Ιωλκός
Λεπτομέρειες
Γράφει ο Λεόντιος Πετμεζάς
Η πολυτελής-τομώδης έκδοση 385 σελίδων κυκλοφορεί για 26η συνεχόμενη χρονιά με επιμέλεια-ανθολόγηση του ποιητή Γιάννη Κορίδη. Τέσσερις πίνακες της εικαστικού Γιουλίκας Λακερίδου κοσμούν το εξώφυλλο και σελίδες της έγκριτης έκδοσης που προλογίζει ο ιατρός - λογοτέχνης Ιάσονας Ευαγγέλου
Ο εκδότης, δημοσιογράφος, συγγραφέας, ποιητής και άνθρωπος των γραμμάτων Γιάννης Κορίδης με το σπουδαίο εκπαιδευτικό πόνημα του πραγματοποιεί κάθε χρόνο μια εμπεριστατωμένη μελέτη που συγκροτείτε από ουσιαστική, αυστηρή και επιλεγμένη καταγραφή.
Σύναξη της Παναγίας της Εικονίστριας ή «Κουνίστρας» στη Σκιάθο
Λεπτομέρειες
Ποίημα-αφιέρωμα του Πατριάρχη της νεοελληνικής λογοτεχνίας, Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη στη χάρη Της!
Της αγιογράφου, κριτικού βιβλίου-τέχνης, Μαριλένας Φωκά (ΜΑ)
Η 21η Οκτωβρίου είναι μια σημαντική Θεομητορική εορτή. Εορτάζεται με ιδιαίτερη μεγαλοπρέπεια σε πολλά μέρη της Ελλάδας το γεγονός της εισόδου Της Θετόκου στο Ναό του Σολομώντα, γνωστή ως Τα Εισόδια Της Θεοτόκου από τους θεοσεβείς γεννήτορές Της, Ιωακείμ και Άννα. Ένα από τα μέρη που τιμάται ιδιαίτερα η συγκεκριμένη εορτή είναι
ΣΑΠΦΩ: Η ποιήτρια της αρχαιότητας που καθιερώθηκε σε έναν ανδροκρατούμενο λογοτεχνικό κόσμο!
Λεπτομέρειες
Της αγιογράφου, κριτικού βιβλίου-τέχνης Μαριλένας Φωκά (ΜΑ)
Η Σαπφώ ή Ψαπφώ όπως απεικονίζεται σε νομίσματα που κυκλοφόρησαν μετά τον θάνατό της, δεν είναι η μόνη ποιήτρια της αρχαιότητας αλλά σίγουρα είναι η πιο σημαντική. Γεννήθηκε στην Ερεσό αλλά μεγάλωσε στη Λέσβο. Ήταν αριστοκρατικής καταγωγής. Εξορίστηκε κατά τη διάρκεια πολιτικών αναταραχών στο νησί της. Είχε τρία αδέλφια, τον Λάρυχο, τον Χάραξο και τον Ευρύγιο ενώ γονείς της ήταν οι Σκαμανδρώνυμος και Κλείδα. Ήταν παντρεμένη με τον πλούσιο Κερκύλα από την Άνδρο. Η Σαπφώ είναι η πρώτη που
Μια ποιητική συλλογή της Αφροδίτης Σάρδη με ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα και μυθολογικά αρχέτυπα
Της αγιογράφου, κριτικού βιβλίου-τέχνης Μαριλένας Φωκά (ΜΑ)
Η ποιητική συλλογή της Αφροδίτης Σάρδη ΑΡΚΕΙ ΜΙΑ ΣΠΙΘΑ περιλαμβάνει ποιήματα με κεντρικό άξονα τον άνθρωπο. Με καθημερινούς επικοινωνιακούς κώδικες η ποιήτρια εκφράζει τους εσωτερικούς της προβληματισμούς και ανησυχίες και αναδεικνύει τις προβληματικές των σύγχρονων κοινωνιών. Αρνούμενη να συμβιβαστεί με τις αντιξοότητες και το αδιέξοδο βρίσκει καταφύγιο στις μικρές χαρές της ζωής που συχνά έχουν υποτιμηθεί.