Ela na paiksoume

Koumpouriana

25 - 04 - 2024
Καταφύλλι
Σύλλογοι
Είσοδος μελών
Συνδεδεμένοι χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 127 guests και κανένα μέλος

Παραπομπές
Ενημέρωση - ψυχαγωγία

Ela na paiksoume

SYRIZA Orizontio«Χιλιάδες κενές θέσεις στα Πανεπιστήμια - Ενίσχυση των κολεγίων από το υπουργείο Παιδείας»

 Η χρονιά των Πανελλαδικών είναι μία ιδιαίτερα στρεσογόνα και πιεστική περίοδος για τους μαθητές/τριες, αφού για τους περισσότερους/ες αποτελεί κρίσιμο πέρασμα στην επόμενη φάση της ζωή τους. Αναμφίβολα, το στρες των πανελλαδικών εξετάσεων, σε συνδυασμό με την επιβαρυμένη ψυχολογία των υποψηφίων, εξαιτίας των ιδιαίτερων συνθηκών της πανδημίας, επηρεάζουν σημαντικά τους μαθητές/τριες.

 Η ιδιαιτερότητα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων έγκειται και στις αλλαγές που προβλέπει ο νόμος 4777/2021, με τον οποίο θεσπίζεται η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), ως προϋπόθεση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η ΕΒΕ θα προκύπτει κάθε χρόνο από τον μέσο όρο των επιδόσεων των υποψηφίων κάθε επιστημονικού πεδίου για τα ΓΕΛ και τομέα για τα ΕΠΑΛ πολλαπλασιαζόμενο με συντελεστή τον οποίο θα αποφασίζει κάθε τμήμα, σχολή ή εισαγωγική κατεύθυνση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

 Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και ιδιαίτερα ο τρόπος, ο χρόνος και οι συνέπειες εφαρμογής της αποτελούν πρόκληση με δυσμενείς συνέπειες. Η ΕΒΕ θεσμοθετήθηκε στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, ενώ οι υποψήφιοι είχαν ξεκινήσει ήδη την προετοιμασία τους με βάση το προηγούμενο σύστημα, και εν μέσω πανδημίας και τηλεκπαίδευσης, γεγονός που διαμορφώνει ακόμα πιο πιεστικές συνθήκες.

 Οι κοινοί συντελεστές για αποφοίτους ΓΕΛ και ΕΠΑΛ αναμένεται να πλήξουν τους υποψήφιους των ΕΠΑΛ, οι οποίοι έχουν παράλληλο σύστημα εισαγωγής που διαμορφώνει τις δικές του βάσεις και με ποσόστωση στον αριθμό θέσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ.

 Η θεσμοθέτηση, επίσης, κοινής βάσης (ΕΒΕ) ημερησίων και εσπερινών Λυκείων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ αντίστοιχα) θα αποκλείσει τους απόφοιτους των εσπερινών από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι είναι εργαζόμενοι.

 Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει ντύσει την απόφασή της για την εφαρμογή της ΕΒΕ με τον μύθο ότι θα σταματήσει η παραπλάνηση φοιτητών, οι οποίοι με βαθμούς 1 και 2 ωθούνταν σε σπουδές χωρίς επιτυχή φοίτηση, θα σταματήσει ο εμπαιγμός εκείνων που με κόπο και προσπάθεια πέτυχαν υψηλότερες επιδόσεις, αλλά και των φορολογούμενων που πληρώνουν για φοιτητές που δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις. Κι αν συμφωνήσουμε ότι αυτό είναι σωστό, η άλλη μισή αλήθεια δεν γίνεται φανερή και αποκρύπτεται σκόπιμα. Διότι όλοι αυτοί που λόγω ΕΒΕ δε θα μπαίνουν στη δημόσια Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα σπουδάζουν, αν έχουν χρήματα, με τους ίδιους χαμηλότατους βαθμούς στα ιδιωτικά κολέγια, πληρώνοντας αδρά. Διότι η ΕΒΕ δεν εφαρμόζεται για σπουδές σε κολέγια, αλλά αντίθετα αυξάνει την πελατεία των κολεγίων.

 Επομένως, ο στρατηγικός προσανατολισμός της ΕΒΕ είναι η μείωση των εισακτέων, η πριμοδότηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και η ιδιωτικοποίηση του δημόσιου Πανεπιστημίου. Αποτελεί τον τροχονόμο της εισόδου στα Πανεπιστήμια, εξοστρακίζοντας, με εργαλείο τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, χιλιάδες υποψήφιους, και έτσι δεν θα εκτεθεί το υπουργείο Παιδείας μειώνοντας τον αριθμό εισακτέων, με ό,τι κόστος αυτό συνεπάγεται.

 Οι αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής συνδυάζονται και με το μέτρο που ψηφίστηκε τον Δεκέμβριο για την αναγνώριση των ίδιων επαγγελματικών δικαιωμάτων για τους κατόχους τίτλου κολεγίου με τους κατόχους πτυχίου πανεπιστημίου.

 Η ΕΒΕ επιβλήθηκε, παρότι η ακαδημαϊκή κοινότητα δε συναίνεσε, αλλά εκβιαστικά απειλήθηκε ότι εάν δεν οριστεί ΕΒΕ από τα Τμήματα, θα οριστεί από το υπουργείο, κι αυτό θα σήμαινε υψηλό συντελεστή με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον αριθμό εισακτέων και τη βιωσιμότητα των Τμημάτων. Μία απόφαση, η οποία χαρακτηρίζει ως αμέτοχο το υπουργείο και άρα «μετακυλύει» το όποιο κοινωνικό κόστος στα ίδια τα Πανεπιστήμια. Απορίας άξιο και το γεγονός ότι ο συντελεστής για τον υπολογισμό της ΕΒΕ ορίστηκε από τα Τμήματα, πριν την ανακοίνωση του αριθμού εισακτέων και των βάσεων που θα προκύψουν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις. Ο ορισμός του χαμηλού συντελεστή (0,80) εγκυμονεί, επίσης και τον κίνδυνο να χαρακτηριστούν τα Τμήματα που τον επιλέγουν ως Τμήματα που παρέχουν χαμηλή ποιότητα σπουδών.

 Εύλογα ερωτηματικά δημιουργεί και η επιμονή εφαρμογής της ΕΒΕ την τρέχουσα σχολική χρονιά, κατά την οποία μεγάλος αριθμός μαθητών/τριών, υποψηφίων για τις πανελλαδικές εξετάσεις, δεν έχουν ικανοποιητική πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση, αλλά έχουν βιώσει μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο της πανδημίας, με τον εγκλεισμό στο σπίτι τους και μπροστά σε μια οθόνη, η οποία δεν μπορεί με τίποτα να υποκαταστήσει τη φυσική παρουσία και διδασκαλία.

 Το πρόβλημα της αναβάθμισης του Λυκείου και της απεξάρτησής του από την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση δεν λύνεται, αλλά μεγεθύνεται με την εφαρμογή του νέου νόμου. Ο μαθητής που θα περνούσε π.χ. με 3 ή με 5 σε Τμήμα του Πολυτεχνείου και το πιθανότερο είναι να μην ολοκλήρωνε τις σπουδές του, εκτός αν ωρίμαζε η νοοτροπία του και αποδείκνυε ότι όντως έχει τις δυνατότητες να ολοκληρώσει επιτυχώς, αυτός ο ίδιος μαθητής θα εισαχθεί σε κολέγιο, θα πληρώνει τα δίδακτρά του και θα τελειώσει, άσχετα αν πληροί ή όχι τις απαραίτητες προϋποθέσεις.

 Η μείωση των εισακτέων θα έχει σοβαρές επιπτώσεις σε αρκετά Τμήματα, τα οποία πιθανόν να μην έχουν καθόλου φοιτητές με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το μέλλον τους. Έτσι, ο ακαδημαϊκός χάρτης θα συρρικνωθεί και η αποδυνάμωση των περιφερειακών Τμημάτων θα φέρει σημαντικές απώλειες στις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες. Αντίθετα χιλιάδες υποψήφιοι θα οδηγηθούν στα ιδιωτικά κολέγια, η φοίτηση στα οποία εκτός από κοστοβόρα, δεν εγγυάται και ποιότητα σπουδών, καθώς τα προγράμματα σπουδών τους είναι μη πιστοποιημένα. Οι οικογένειές μας, εκτός από το δυσβάσταχτο κόστος των φροντιστηρίων, θα επιβαρυνθούν και με τα δίδακτρα των κολεγίων, τα οποία θα δουν ως λύση για τις σπουδές του παιδιού που δεν τα κατάφερε να εισαχθεί στο Πανεπιστήμιο.

 Θα μειωθεί η χρηματοδότηση στα Πανεπιστήμια, διότι συνδέεται πλέον με τον αριθμό των φοιτητών και αυτό θα οδηγήσει σε κατάργηση και συγχώνευση Τμημάτων με σοβαρές απώλειες τόσο στο ερευνητικό έργο αλλά και στη διαρροή επιστημονικού δυναμικού και μορφωμένων πτυχιούχων που έχουν υψηλές προσδοκίες και θα διεκδικούν αξιοπρεπείς αμοιβές, σε αντίθεση με τους νέους που εκπαιδεύτηκαν και μορφώθηκαν ανεπαρκώς. Τα περιφερειακά Πανεπιστήμια συνεισφέρουν σημαντικά στην τοπική ανάπτυξη με έργα και μελέτες, αλλά και πολιτιστικές δράσεις.

 Η εφαρμογή της ΕΒΕ πριμοδοτεί τα κολέγια και την ιδιωτική ανώτατη εκπαίδευση και αποτελεί μια ταξική πολιτική απόφαση της κυβέρνησης. Η δραστική μείωση των εισακτέων δεν θα βελτιώσει ούτε το επίπεδο των σπουδών ούτε την ποιότητα των αποφοίτων, αν δεν τεθεί ως στόχος η ουσιαστική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος που θα παρακινεί, θα πείθει και θα εμπνέει και θα διατρέχει όλο το εκπαιδευτικό σύστημα ξεκινώντας από τις πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Οργάνωση Μελών Εκπαιδευτικών Καρδίτσας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία

 

Gia koinonika diktia
Θα μας βρείτε και στα κοινωνικά δίκτυα:
 
01 Masthead
 
02 Twitter 2
 
03 F B
 
04 Youtube   05 flickr  

Ο καιρός στο Καταφύλλι
Εφημερίδα
Σελίδες μελών
Τυχαία εικόνα
01E_M_S_05.jpg
Πρωτοσέλιδα
Δήμος Αργιθέας
Τελευταία άρθρα