Οι απόψεις του Ευγένιου Τριβιζά, καθηγητή εγκληματολογίας στην Μ. Βρεττανία και συγγραφέα παιδικών βιβλίων, για τον όρο PIGS*:
O χαρακτηρισμός των Ελλήνων ως απατεώνων, προδοτών και άλλων τινών δεν είναι παρά μία ακόμα περίπτωση του κοινωνιολογικού φαινομένου της επικλήσεως αρνητικών εθνικών στερεοτύπων σε περιπτώσεις κρίσεων. Αντί να κρίνονται και να κατακρίνονται αποφάσεις ή ενέργειες συγκεκριμένων ατόμων, στιγματίζεται συλλήβδην ένας ολόκληρος λαός. Το πιο επικίνδυνο στερεότυπο είναι η αμφισβήτηση της ανθρώπινης φύσης φυλών και εθνών.
Το αρκτικόλεξο «ΡΙGS» (ΓΟΥΡΟΥΝΙΑ), το οποίο χρησιμοποιούν Δυτικοευρωπαίοι και Αγγλοσάξονες επενδυτές και σχολιαστές, ως συνοπτικό τρόπο αναφοράς στους λαούς της Νότιας Ευρώπης και τις οικονομίες τους, δεν είναι μόνο μια κακόγουστη προσβολή. Είναι μια σύγχρονη εκδοχή του ιστορικού φαινομένου της αμφισβήτησης της ανθρώπινης φύσης του συνανθρώπου, της διαδικασίας κατά την οποία μέλη μιας εθνικής ομάδας υποβιβάζουν τα μέλη μιας άλλης στο επίπεδο των ζώων, μεταδίδοντας έμμεσα το μήνυμα ότι είναι άξια να τύχουν παρόμοια με αυτά μεταχείρισης.
Στην αίθουσα εκδηλώσεων του φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός» διενεργήθηκε στις 19 και 20 Νοεμβρίου 2011, επιστημονικό και ιστορικό συνέδριο με θέμα «Ελεύθερη Θεσσαλία 130 Χρόνια» από την Ομοσπονδία Θεσσαλικών Σωματίων Αττικής «Η ΠΑΝΘΕΣΣΑΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ», υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
Εκ των εισηγητών ήταν και ο Μενέλαος Ν. Παπαδημητρίου του οποίου η εισήγηση αφορούσε στη συμβολή της Αργιθέας στην απελευθέρωση της Θεσσαλίας.
Η παρακάτω εργασία παρουσιάστηκε από τον κ. Παπαδημητρίου, σε εκδήλωση του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μουζακίου για το Περιβάλλον και τη διατροφή.
"Η διατροφή μας διαμορφώνεται από το περιβάλλον στο οποίο ζούμε ο καθένας μας, στο Χωριό ή στην πόλη, από τα προϊόντα του τόπου και από την καθημερινή ζωή.
Στην Αργιθέα η λιτή διατροφή (άγρια χορταρικά, όσπρια, δημητριακά, λαχανικά, λίγα γαλακτοκομικά και λιγότερο κρέας, λάδι) σε συνδυασμό με τις γεωργοκτηνοτροφικές εργασίες που είναι σκληρές και υποβάλουν σε καθημερινή σωματική καταπόνηση - άσκηση (φυσική δραστηριότητα) γυναίκες, άνδρες, νέες, νέους και παιδιά κρατούν τις Αργιθεάτισσες και τους Αργιθεάτες δυνατές και δυνατούς.
Τ’ αληθινά δάκρυα απεχθάνονται το φως της δημοσιότητας. ΜΠ. ΜΠΡΕΧΤ
28 Οκτώβρη 2011
Είδα το παιδί στο αναπηρικό καρότσι να ορθώνεται. Είδα το φάσκελο του έφηβου στους κομισάριους. Είδα τους νέους ν’ αποστρέφουν το βλέμμα απ’ την εξέδρα του καίσαρα. Είδα το πένθος στα άσπρα πουκάμισα. Είδα τη σημαία να ατενίζει το λαό. Είδα στις μπάντες με μαύρες κορδέλες Είδα την απόγνωση να γίνεται οργή, την οργή να παίρνει στόμα, το στόμα να καταριέται και ν’ απαιτεί.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΡΗΤΟΡΕΙΑΣ ΠΡΟΤΙΜΩ ΤΗΝ ΡΗΤΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
Πληροφορίες
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ Κ. ΒΑΞΕΒΑΝΗ ΣΤΟΝ Ε. ΒΕΝΙΖΕΛΟ
Κύριε Βενιζέλο,
Αυτά που σας γράφω τα ξέρετε και εσείς και εγώ. Τα υποψιάζεται, φαντάζομαι, πλέον και ο κόσμος. Θα περιοριζόμουν στην “αντιπαράθεσή” μας στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου, αν δεν μου πατούσατε τον “κάλο” με αυτό το “είσαι δημοσιογράφος της κρατικής τηλεόρασης και πληρώνεσαι από τον ελληνικό... λαό”. Εύχομαι να μην εννοείτε αυτό που όλοι κατάλαβαν.
Είμαι λοιπόν δημοσιογράφος και αυτή την εποχή τυγχάνει να εργάζομαι στη Δημόσια Tηλεόραση και όχι Κρατική, όπως την αποκαλείτε εσείς. Έχει ιδιαίτερη σημασία αυτό, γιατί αντικατοπτρίζει την αντίληψη που έχει ο καθένας για την ΕΡΤ. Η δουλειά του δημοσιογράφου είναι να ελέγχει την εξουσία. Αυτή είναι η υποχρέωσή μου, άσχετα αν αυτό δεν σας αρέσει. Το γεγονός επιπλέον πως “με πληρώνει ο ελληνικός λαός” είναι μια ακόμη ευθύνη για μένα, καθώς πρέπει να “αξίζω το μισθό μου”. Το συμπέρασμα λοιπόν είναι πως και τους δυο μας πληρώνει ο ελληνικός λαός. Εσάς από το 1989, εμένα για τα 2-3 χρόνια που είμαι στην ΕΡΤ.
Έχω παρατηρήσει εδώ και χρόνια ότι έχει αλλάξει η εξωτερική μορφή του Ναού και πολύ περισσότερο η εσωτερική.
Έχουν αντικατασταθεί οι πλάκες του δαπέδου με μωσαϊκά πλακάκια, έχουν αντικατασταθεί έξι στον αριθμό μπρούντζινα μανουάλια - αν δεν κάνω λάθος στον αριθμό, ο κεντρικός μπρούντζινος πολυέλαιος, καθώς και ο χειροποίητος ξυλόγλυπτος επιτάφιος.
Επίσης δεν είναι σε εμφανή θέση όπως παλαιά, όταν κατοικούσα στο χωριό, πολλά δίπτυχα, τρίπτυχα αλλά και άλλες εικόνες ζωγραφισμένες με χρώματα που είχαν σαν συστατικό τους και τον κρόκο αυγού. Γενικά η παραδοσιακή μορφή του έχει αλλάξει με φθηνά μοντέρνα υλικά και νομίζω ότι θα πρέπει να καταβληθεί προσπάθεια να επανατοποθετηθούν όλα αυτά που προανέφερα καθώς και άλλα σκεύη αρχαιολογικής και καλλιτεχνικής αξίας που ενδεχομένως υπάρχουν.
Πέρα από αυτά κάθε επέμβαση που θα γίνεται θα πρέπει να γίνεται με προσοχή και με τρόπο που δεν θα αλλάζουν την παλαιά αρχιτεκτονική μορφή.
Γράφω αυτό το μήνυμα ώστε οι επισκέπτες της ιστοσελίδας να ενδιαφερθούν. Αξίζει.
Γεώργιος Χ. Τσιάκαλος
Η καταστροφή του Facebook στις 05/11/2011
Πληροφορίες
Η τρομολαγνεία καλά κρατεί!
Η είδηση ξεκίνησε από ένα βίντεο που ανέβηκε στο youtube και το αμερικανικό δίκτυο CNN.
Το katafylli.gr, έγινε αποδέκτης ηλεκτρονικών μηνυμάτων με την είδηση και ξεκινήσαμε την αναζήτηση στο διαδίκτυο για σχετικές πληροφορίες.
Βρήκαμε ότι πάρα πολλοί ιστότοποι παγκοσμίως, ασχολούνται με το βίντεο που ήρθε στη δημοσιότητα έχοντας την υπογραφή της παγκόσμιας αντιεξουσιαστικής ομάδας «Anonymous», το οποίο μιλάει για χτύπημα στην ιστοσελίδα του Facebook.
Τα μέλη της συγκεκριμένης ομάδας όμως, ισχυρίζονται πως πρόκειται για μία μεγάλη παρεξήγηση* που κακώς έχει πάρει έκταση.
Το μέλος της ομάδας Anonymous με το κωδικό όνομα Speakeasy, εξηγεί στο gawker.com:
«Η επιχείρηση Facebook (Operation Facebook), ξεκίνησε από εμένα και άλλα 10 - 20 άτομα και είχε ως σκοπό, να δώσει στην δημοσιότητα την πληροφορία πως τα στοιχεία των χρηστών του Facebook, παραμένουν στην βάση δεδομένων του Facebook ακόμα κι αν ο χρήστης διαγράψει τον λογαριασμό του.
Από εκεί και πέρα, το Facebook μπορεί να χρησιμοποιεί αυτά τα στοιχεία όπως επιθυμεί. Ως αντίδραση σε αυτό, το κίνημα καλούσε τους χρήστες της πολυσύχναστης ιστοσελίδας:
1) Να διαγράψουν τους λογαριασμούς τους στις 5 Νοεμβρίου και
2) Να δημιουργήσουν τον δικό τους ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης».
Μετά από λίγο καιρό, η ομάδα εγκατέλειψε την ιδέα. Δεν έσβησε όμως τα στοιχεία που αποδείκνυαν πως υπήρξε κάποτε ένα τέτοιο σχέδιο στους κόλπους της ομάδας Anonymous, κι έτσι όταν ο φάκελος βρέθηκε από τρίτους, άρχισαν να διαρρέουν φήμες.
Όταν ο Speakeasy κατάλαβε τι συμβαίνει, ζήτησε να σταματήσουν οι όποιες εργασίες είχαν ξαναξεκινήσει εν αγνοία του και δήλωσε:
«Ένα χτύπημα στην ιστοσελίδα του Facebook θα ήταν γελοίο. Ακόμα κι αν καταφέρναμε κάτι τέτοιο, το Facebook έχει πολλούς χρήστες, κι εμείς θέλουμε να βοηθήσουμε τους ανθρώπους, όχι να τους πληγώσουμε».
* Η έκφραση “παρεξήγηση” του Speakeasy πιστεύουμε πως είναι πάρα πολύ επιεικής αν πράγματι είναι όπως τα λέει τα πράγματα. Τα συμπεράσματα…. στον αναγνώστη.
Την απλοποίηση της ελληνικής γραφής ζητά ο κύπριος ευρωβουλευτής Μάριος Ματσάκης, με σχετική εισήγηση που υπέβαλε προς τον υπουργό Παιδείας της Κύπρου Ανδρέα Δημητρίου. Την πρόταση του κοινοποίησε και στους Έλληνες ευρωβουλευτές.
Ο κ. Ματσάκης προτείνει στον Κύπριο υπουργό τη σύσταση μιας ολιγομελούς επιτροπής γλωσσολόγων, οι οποίοι θα μπορούσαν, εμπεριστατωμένα να ενδιατρίψουν επί του θέματος και να δώσουν μια επιστημονικά έγκυρη πρόταση για τον εκμοντερνισμό/απλοποίηση της Ελληνικής γραφής..
Στην επιστολή του ο Κύπριος ευρωβουλευτής παραθέτει ως τροφή για σκέψη' τα εξής:
1. Να καταργηθούν τα γράμματα 'η' και 'υ' και να αντικατασταθούν από το γράμμα 'ι'.
2. Να καταργηθεί το γράμμα 'ω' και να αντικατασταθεί από το γράμμα 'ο'.
3. Να καταργηθούν οι εξής συνδυασμοί γραμμάτων και να αντικατασταθούν ως εξής: 'αι'--->'ε', 'ει'--->'ι', 'οι'--->'ι', 'υι'--->'ι', 'αυ'--->'αβ', 'ευ'--->'εβ'
4. Να καταργηθεί η χρήση του 'γγ' και να αντικατασταθεί από το 'γκ'.
5. Να καταργηθεί το τελικό γράμμα 'ς' και να αντικατασταθεί από το γράμμα 'σ'.
Ως αποτέλεσμα των ανωτέρω αλλαγών, αναφέρει ευρωβουλευτής, το Ελληνικό αλφάβητο θα έχει μόνο 21 γράμματα(α, β, γ, δ, ε, ζ, θ, ι, κ, λ, μ, ν, ξ, ο, π, ρ, σ, τ, φ, χ, ψ) και ένα μόνο δίψηφο (το 'ου')...
Ο κ. Ματσάκης υποστηρίζει ότι η απλοποίηση της Ελληνικής γραφής καθίσταται αναγκαία μέσα στα πλαίσια μιας τάσης ενωτικής πορείας των γλωσσών στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Επιπλέον, μια τέτοια αλλαγή θα καταστήσει την Ελληνική γραφή πιο απλή και πολύ πιο εύχρηστη. Ιδιαίτερα όσον αφορά την χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και σε σχέση με μεγάλο αριθμό ατόμων που έχουν διάφορες μορφές δυσλεξίας.
Η είδηση αυτή έφτασε στο katafylli.gr με ηλεκτρονική αλληλογραφία. Αναζητήσαμε κάποια πηγή που να την επιβεβαιώνει και τη βρήκαμε στην εφημερίδα «ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΚΑΝΑΔΙΚΑ ΝΕΑ» (Vol. 04 No. 21 σελ. 5). Στην Ελληνική εφημερίδα του Καναδά δημοσιεύτηκε στη στήλη «Επιστολές Αναγνωστών» και υπογράφεται από τον Γιάννη Καλιωτζάκη στις 27 Νοεμβρίου 2010.
Στον τόπο συζητήσεων έχει αναρτηθεί ένα άρθρο με τίτλο «Τα ψεύτικα e-mails…». Προ ημερών έλαβα ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με τίτλο «Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΛΕΥΚΗΣ ΨΗΦΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΤΗΝ ΚΡΥΒΟΥΝ ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ». Στο κείμενο προτρέπει τους αναγνώστες να ρίξουν στην κάλπη - όποτε γίνουν οι εκλογές - λευκή ψήφο για «να “καθαρίσει” το παρακμάζον πολιτικό σύστημα και να δώσει την δυνατότητα στον κυρίαρχο λαό να θέσει νέους κανόνες διακυβέρνησης».
Αμέσως έρχεται ένα ερώτημα στο μυαλό: Είδε ποτέ κανείς να εκπροσωπείται η λευκή ψήφος στο κοινοβούλιο;
Μπορεί το Σύνταγμα της Ελλάδος να προβλέπει για την ισονομία και την ελεύθερη έκφραση των πολιτών και η λευκή ψήφος είναι συνειδητή επιλογή του ψηφοφόρου, δεν είναι όπως το άκυρο που μπορεί να θεωρηθεί και λάθος του ψηφοφόρου ούτε είναι αδιαφορία όπως είναι η αποχή. Αυτοί όμως που παίρνουν την εξουσία στα χέρια τους με την ψήφο του Ελληνικού λαού, φρόντισαν τα λευκά ψηφοδέλτια να τα υπολογίζουν μαζί με τα άκυρα και έτσι να μην επηρεάζουν, να μην λιγοστεύουν οι θέσεις για αυτούς μέσα στο κοινοβούλιο.
Προκειμένου να ισχυροποιηθεί η άποψη που εκφράζεται στο μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αναφέρεται και σε μια απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων παραθέτοντας και τον σχετικό σύνδεσμο (μάλλον με τη σκέψη: Ποιος θα μπει στον κόπο να το διαβάσει;) Γιατί στην απόφαση αυτή αναφέρεται η απόφαση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου του 1999 που απαγορεύει να λαμβάνονται υπόψη τα λευκά και τα άκυρα ψηφοδέλτια για τον υπολογισμό του εκλογικού μέτρου.
«Με την απόφαση 34/1999, την οποία εξέδωσε επί ενστάσεως του κόμματος «ΛΕΥΚΟ» όσον αφορά την κατανομή των εδρών στους υποψηφίους οι οποίοι συμμετείχαν στις ευρωεκλογές του Ιουνίου 1999, το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο επικύρωσε μία πάγια νομολογία, κατά την οποία απαγορεύεται να λαμβάνονται υπόψη τα λευκά και άκυρα ψηφοδέλτια για τον υπολογισμό του εκλογικού μέτρου (βλ. επίσης Σ.τ.Ε. 799/1996).»
Αναφέρεται επίσης ο νόμος 3434/2006 που στο άρθρο 1 λέει:
«Κατά την αληθή έννοια των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 4 και των άρθρων 5, 6, 7 και 8 του ν. 3231/2004 (ΦΕΚ 45 Α΄), κατά τη σύνταξη, ανά εκλογική περιφέρεια, των πινάκων αποτελεσμάτων από τα αρμόδια δικαστήρια, κατά την κατανομή των εδρών, καθώς και για τον καθορισμό του εκλογικού μέτρου, τα λευκά ψηφοδέλτια δεν προσμετρώνται στα έγκυρα».
Από τα παραπάνω και από την εμπειρία του παρελθόντος (έχουμε και μια Α΄ ηλικία!), εμείς με το φτωχό μας το μυαλό συμπεραίνουμε, πως η λευκή ψήφος είναι τόσο δυνατή όσο και η άκυρος.
Αγαπητέ φίλε αναγνώστη, αφού διάβασες αυτή την άποψη σκέψου:
Μήπως ο υπογράφων, με αυτό το κείμενο θέλει να περάσει στη συνείδησή σου κάτι άλλο από αυτό που λέει;
Μήπως επιδιώκει να σε βάλει σε έναν αγώνα χωρίς νόημα αλλά θα σου δώσει την ευκαιρία (ο αγώνας) για εκτόνωση;
Μήπως δημιουργώντας ένα πεδίο αγώνα διευκολύνει την εξουσία να περάσει και άλλους εις βάρους σου νόμους;
Μήπως δημηγορώντας ένα κίνημα κάτω από κάποιες ιδέες φιλοδοξεί να έχει τη θέση του αρχηγού;
Μήπως…
Μήπως…
Μήπως...
Ειδικά στους καιρούς που ζούμε μην αφήνεις τίποτα άκριτο δες, διάβασε, άκου το κάθε τι με σκεπτικισμό, προσπάθησε να δεις μήπως υπάρχει και άλλη πλευρά όσων σου παρουσιάζουν και πάντα έλεγχο στη «φάβα μήπως έχει λάκκο».
Δημοτικό Σχολείο Βραγκιανών
Πληροφορίες
Μετά από 129 χρόνια ιστορίας, περνάει στο «χρονοντούλαπο»…
Η ιστορία του Σχολείου.
Λειτούργησε για πρώτη φορά πριν από την απελευθέρωση της Θεσσαλίας το 1881.
Μέχρι το 1900 το σχολείο συστεγάζονταν στο νάρθηκα του Ιερού Ναού του χωριού. Στην συνέχεια και για δύο χρόνια (1900 -1902) βρήκε στέγη στο σπίτι του Ιερομονάχου Φιλόθεου Μπαμπάτσικου.