Ela na paiksoume

Koumpouriana

02 - 06 - 2023
Καταφύλλι
Σύλλογοι
Είσοδος μελών
Συνδεδεμένοι χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 182 guests και κανένα μέλος

Παραπομπές
Ενημέρωση - ψυχαγωγία

Γράφει ο Σπύρος Θεοδ. Κουτσοχρήστος

01 Koutsoxristos Theod Spiros Η σιδηροδρομική τραγωδία, της 28ης Φεβρουαρίου 2023 στην Κοιλάδα των Θεσσαλικών Τεμπών με τους 57 μέχρι σήμερα (13 - 14/3/2023) νεκρούς συνανθρώπους μας, επιβεβαιώνει τα λόγια ενός μακαρίτη και αγνού ανθρώπου, από το χωριό Ματαράγκα Καρδίτσας που έλεγε:

 ".... η εμπλοκή είναι μία και τα αίτια πολλά".

 Σίγουρα, τα αίτια και οι παραλήψεις είναι πολλές, εμείς σαν Ορθόδοξοι Χριστιανοί δεν πρέπει να κατακρίνουμε κανέναν!

 Υπάρχει όμως και η άλλη όψη του νομίσματος... η συνδρομή του σιδηροδρόμου στην ανάπτυξη της Θεσσαλίας.

 Οι "Θεσσαλικοί Σιδηρόδρομοι" 1884 - 1955 ήταν το πρώτο σε μήκος σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελλάδα και το πρώτο μηχανοκίνητο μέσο μεταφορών στην Θεσσαλία.

 Το Παράρτημα του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τράπεζας στην Θεσσαλονίκη, συνδιοργάνωσε με το Μουσείο Φωτογραφίας Καλαμαριάς "Χρήστος Καλεμκερής" το έτος 2006, έκθεση φωτογραφίας αφιερωμένη στους Θεσσαλικούς Σιδηροδρόμους.

 Έμπνευση, του τότε πρωθυπουργού Χαρίλαου Τρικούπη (Κυβέρνηση 1882) ήταν η δημιουργία σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα, ο ίδιος εγκαινίασε το έτος 1893 την Διώρυγα της Κορίνθου, και συνέλαβε την ιδέα ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου με γέφυρα, κάτι που υλοποιήθηκε μετά από έναν και πλέον αιώνα το έτος 2004.

 Σε ένδειξη ελάχιστης τιμής, η ονομασία της ανωτέρω καλωδιωτής γέφυρας φέρει το όνομα του.

 Αρχικά και η κίνηση των τρένων στην Θεσσαλία γινόταν με ατμομηχανές, περνώντας όμως τα χρόνια εισήλθαν νέες τεχνολογίες στην κίνηση και την διαχείριση του σιδηροδρομικού έργου.

 Οι σημερινές ανάγκες τροποποίησαν πρακτικές του παρελθόντος σε όλα τα επίπεδα.

 Μια αλλαγή που κρίθηκε αναγκαία ήταν και η κατάργηση κάποιων σιδηροδρομικών σταθμών και η δημιουργία νέων.

 Ο παλαιός Σιδηροδρομικός Σταθμός Φαναρίου Καρδίτσας που δεν λειτουργεί εδώ και χρόνια, βρίσκεται δίπλα από την επαρχιακή οδό Καρδίτσας - Αργιθέας (διαδρομή Καρδίτσα - Μουζάκι), πλησίον του χωριού Κόμπελος (Δήμος Μουζακίου - τοπική κοινότητα Φαναρίου).

 Ο Σ /Σ Φαναρίου έχει μια ιστορία, δημιουργήθηκε με κόπους και αγωνίες, στήριξε την τοπική οικονομία και έδωσε "φτερά" στους κατοίκους να ανοιχτούν σε έναν άγνωστο μέχρι το τέλος του 19ου αιώνα κόσμο και να προοδεύσουν.

 Η σημερινή εικόνα, ενός κτιρίου που δεν "έχει μείνει τίποτε όρθιο"... ακόμα και η πινακίδα με την ονοματοδοσία του κτιρίου απουσιάζει, δεν μας τιμά!

 Η Περιφέρεια Θεσσαλίας, μπορεί να αλλάξει αυτήν την "λυπηρή εικόνα'' των κτηριακών εγκαταστάσεων του παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού Φαναρίου Καρδίτσας, και να αξιοποιήσει τον χώρο προς όφελος των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής.

Φωτ. Σπύρος  Θεοδ.  Κουτσοχρήστος  PA103631

Φωτ. Σπύρος  Θεοδ. Κουτσοχρήστος  P5165172

Φωτ. Σπύρος  Θεοδ. Κουτσοχρήστος  PA103628

Φωτ. Σπύρος Θεοδ. Κουτσοχρήστος  P5165165

Φωτογραφίες: Σπύρος Θεοδ. Κουτσοχρήστος

 

Gia koinonika diktia
Θα μας βρείτε και στα κοινωνικά δίκτυα:
 
01 Masthead
 
02 Twitter 2
 
03 F B
 
04 Youtube   05 flickr  

Ο καιρός στο Καταφύλλι
Εφημερίδα
Σελίδες μελών
Τυχαία εικόνα
06-08-2010-24.jpg
Πρωτοσέλιδα
Δι@ύγεια - Δήμος Αργιθέας
Δήμος Αργιθέας
Εθνικές εκλογές Μαΐου 2023
Αυτοδιοικητικές εκλογές 2019
Εκλογές Σεπτ. 2015
Εθνικές εκλογές Ιουλίου 2019
Εκλογές 2014
Εκλογές 2012
Τελευταία άρθρα