Εκτύπωση

Γράφει ο Δημήτρης Παπακώστας

Papakostas D

 Παρήλθαν 250 μέρες από Αυτοδιοικητικές εκλογές Μαΐου 2019.

 Απομένουν 1200 για τις επόμενες ....τη λήξη της παρούσας δημοτικής θητείας.

 Ο καιρός περνά.... οι Αιρετοί οφείλουμε να τρέξουμε για την προετοιμασία, ολοκλήρωση φακέλων, ωρίμανση έργων, ένταξη κρίσιμων Υποδομών στα νέα προγράμματα. Της Περιφέρειας Θεσσαλίας, των Υπουργείων, του ΕΣΠΑ.

 |. Η Ορεινή Απόμακρη περιοχή της Αργιθέας, των 20 Κοινοτήτων - με έκταση 372.000 στρέμματα, πληθυσμό 3500 δημότες και μεγάλη αραιοκατοίκηση, αλλά - κυρίως - με Χωματόδρομους κακής βατότητας σε κεντρικούς άξονες, περιφερειακής ευθύνης, αναμένει πολλά τη νέα χρονιά, το 2020.

 Στόχος - Παναργιθεάτικος: Ασφαλτόστρωση όλων των Διαπεριφερειακών συνδέσεων της Θεσσαλίας με Στερεά - Δυτική Ελλάδα.

 ||. Η νέα Περιφερειακή Αρχή, στην τρίτη συναπτή θητεία, έμπρακτα να αποδείξει ότι είναι όλων των Θεσσαλών, ορεινών - πεδινών - νησιωτών.

 Η ισχυρή, κεντροβαρής Θεσσαλία να τελειώσει με τους .... Χωματόδρομους, με την ανεπαρκή προσβασιμότητα, την ελλιπή εδαφική συνοχή.

 Με την υπαρ.9301/28 - 1 - 2020 απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Ι. Τσακίρη, έγινε η κατανομή πιστώσεων προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων 2020 στις 13 Περιφέρειες της Χώρας μας.

 Στη Θεσσαλία αναλογεί συνολικό ποσό 107.500.000 € [συγχρηματοδοτούμενο ΠΔΕ 95 εκατ.€ και 12, 5 εκατ € Εθνικό ΠΔΕ].

 Οι προτάσεις των Περιφερειών προς το Υπουργείο έως 30 Μαρτίου 2020.

 √ Το συνολικό ΠΔΕ/ Εθνικό σκέλος του 2020 ανέρχεται στα 6, 7 δισεκατομμύρια ευρώ.

 √ Για τριετία έως 2023: Στα 21 δισεκατομμύρια ευρώ.

 Ο ανταγωνισμός των περιοχών, των νομών, των πόλεων είναι πολύ σκληρός και οι ανάγκες πιεστικές.

 Η ιεράρχηση, η ωρίμανση προτάσεων αποτελεί ύψιστο καθήκον των νέων Δημοτικών Συμβουλίων, των Δημάρχων, των Αντιπεριφερειαρχών, του ΠΣ Θεσσαλίας.

 Η Ορεινή Απόμακρη Αργιθέα δικαιούται μέρος των κονδυλίων αυτών...

 * Είναι η μόνη περιοχή, που συγκρατεί μόνιμο πληθυσμό (με σχολεία, μαθητές, νέες οικογένειες), αλλά και δυναμικό στοιχείο ετεροδημοτών σε όλες τις Θεσσαλικές πόλεις, Αττική και Θεσσαλονίκη - και η οποία ταλανίζεται από τον οδικό αποκλεισμό με Χωματόδρομους τριτοκοσμικούς και επικίνδυνους, ελάχιστων χιλιομέτρων που μπορούν και πρέπει να ασφαλτοστρωθούν άμεσα εντός του 2020 - 2021.

 |||. Α. Διαπεριφερειακή σύνδεση, μόλις 6 Χλμ, από "Βραγκιανά έως Ρόγκια - Φελίκι - Κέδρα Ευρυτανίας Στερεάς Ελλάδας". Έτοιμη η Μελέτη και ο Φάκελος του έργου / απόφαση ΠΣ Θεσσαλίας Δεκεμβρίου 2018.

 Μετακινούνται μικρά παιδιά για τα σχολεία Ραπτόπουλου Αγράφων Ευρυτανίας. Κτηνοτρόφοι και Υπερήλικοι.

 Β. Επίσης, από "Αργύρι έως Γέφυρα Καταφυλλίου όρια Αιτωλοακαρνανίας" - 5 Χλμ.

 Υπολείπονται τα Περιβαλλοντικά, που πρέπει να ολοκληρωθούν τάχιστα, από τη Δ/νση τεχνικών έργων Καρδίτσας.

 Στην περιοχή λειτουργούν Σχολεία και Υδροηλεκτρικά έργα ΑΠΕ.

 Γ. Τρίτη εργολαβία, από "Γέφυρα Κοράκου – Β΄ Μάραθο - Αετοχώρι Στεφανιάδας" - περί τα 8 Χλμ., τμήμα επαρχιακής οδού 9 / "Βραγκιανά Αχελώου - Αετοχώρι - Ι. Μ. Σπηλιάς" /όπου έχουν εγκατασταθεί δύο άλλες εργολαβίες από την Περιφέρεια Θεσσαλίας (συνολικών πιστώσεων 7.000.000€).

 Ενώνει νομό Άρτας με Χωριά Ανατολικής Αργιθέας και με Αχελώου.

 Η Αντιπεριφέρεια Καρδίτσας μαζί με την οικεία Διεύθυνση τεχνικών έργων οφείλουν να το προγραμματίσουν.

 Δ. Ολοκλήρωση Φακέλου για τη Μελέτη - Έργο στην λίαν επικίνδυνη Μεγάλη Σκάλα Ανθηρού, από όπου διέρχονται σχολικά, λεωφορείο ΚΤΕΛ και οχήματα.

 |V. Παράλληλα, η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει πολιτική και νομική υποχρέωση για βελτίωση - συντήρηση του Διανομαρχιακού επαρχιακού άξονα "Καρδίτσα - Αργιθέα - Άρτα", στα λίαν επικίνδυνα σημεία, που έχουμε επανειλημμένα επισημάνει.

 * Η εξέταση δρομολόγησης λεωφορείου ΚΤΕΛ από Καρδίτσα έως Άρτα και αντίστροφα, πρέπει να γίνει.

 Θυμίζουμε ότι το μακρινό 1991, με πολύ χειρότερη βατότητα, δρομολογήθηκε λεωφορείο ΚΤΕΛ με απόφαση του αείμνηστου Υπουργού Μεταφορών Θόδωρου Αναγνωστόπουλου.

 * Παρά τις προσπάθειες της διοίκησης του ΚΤΕΛ Καρδίτσας, η Ορεινή περιοχή ΑΡΓΙΘΕΑΣ δεν καλύπτεται επαρκώς συγκοινωνιακά και οι κάτοικοι καταβάλλουν υψηλό μεταφορικό κόστος.

 Η Δημοτική αρχή μαζί με τον αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας, την ΚΕΔΕ οφείλουν να βρουν λογική βιώσιμη λύση, προς εξυπηρέτηση υπαλλήλων, δημοτών και επισκεπτών.

 Το ΚΤΕΛ επιδοτείται, ως γνωστόν, για την εξυπηρέτηση άγονων γραμμών.

 Με συμβολή του Ορεινού Δήμου και Κρατικών Φορέων η λύση είναι εφικτή.

 * Το άρθρο 101 παρ.4 ρητά επιτάσσει την ιδιαίτερη μέριμνα του Κράτους υπέρ των ορεινών δυσπρόσιτων απόμακρων Δήμων.

 * Η συγκοινωνιακή σύνδεση της πόλης Καρδίτσας με έδρες των τριών Καποδιστριακών περιοχών (Βραγκιανών Αχελώου - Πετρίλου Ανατολικής Αργιθέας και Ανθηρού - έδρα Δήμου) επιβάλλεται να γίνει πράξη.....

 V. Οι κάτοικοι, όλοι οι Αργιθεάτες, αναμένουν την επίσκεψη του ίδιου του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού στα Βραγκιανά Αχελώου για τις αναμενόμενες θετικές εξαγγελίες, τη δικαίωση ώριμων επειγόντων αιτημάτων....

 Παράλληλα, τις επισκέψεις Πρωθυπουργού και Υπουργών για τα μεγάλα έργα Αχελώου, του Φράγματος Υδροηλεκτρικού Συκιάς / Μουζακίου και Μεσοχώρας.

 Του νέου Υδροηλεκτρικού Καταφυλλίου (Αυλακίου) επί του ποταμού Αχελώου ...

 * Όλοι οι Αιρετοί, οι Φορείς θα κριθούμε από την αποτελεσματικότητα μας!!!

Δημήτρης Παπακώστας

 
Θα μας βρείτε και στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης:
01 Masthead   02 Twitter 2   03 F B